Dr. Nilay KOÇOĞLU, dikkat eksikliği ve hiperaktivitenin tanımı, istatistikler, klinik özellikler, tanı kriterleri, çeşitleri, DEHB’nin psikososyal etkenleri ve tedavisi konusunda katılımcıları bilgilendirdi.
Özellikle dikkat eksikliği ve hiperaktivitenin tanısı konusunda öğretmenlere önemli ipuçları veren KOÇAROĞLU “Bu okuduğum 9 adet dikkatsizlik ya da hiperaktivite semptomlarının en az 6 sının , en az 6 ay süre ile 12 yaşından önce başlayarak, en az iki farklı ortamda (ev,okul,iş vs) toplumsal açıdan okuldaki ya da mesleki işlevsellikte klinik açıdan belirgin bir bozulmaya yol açacak şekilde varlığı varsa dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanısı konulabilir.” dedi.
Verimli geçen eğitimden öğretmenlerimiz memnun ayrıldılar.